Min kusins sons frus mammas kakrecept

När jag bodde i Canada arbetade jag på Cookies by George, hem till världens godaste kakor. Jag drömmer fortfarande om dem, och då speciellt Milk Chocolate Chunk. Mmmmm ...  Nu har jag fått ett recept direkimporterat från USA. Kakorna visade sig vara riktigt goda, men Cookies by George's kakor, de slår de aldrig.

 

Maria's Chocolate Chip Cookies

1 cup brown sugar
1/4 cup sugar
1 cup butter (225 g)
2 eggs
1 tsp vanilla
3 cups flour
1 tsp salt
1 tsp baking powder
1 and 1/2 cups chocolate chips

Mix sugars and butter together. Stir in eggs. Add vanilla. Mix dry ingredients together. Add slowly to sugar mixture. Stir in chocolate chips. Drop by spoonfuls onto cookie sheets. Bake at 350F (175 C) for 10 to 14 minutes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0